استخدام نیروی کنترلگر برای بخش CRM
استخدام نیروی کنترلگر
افراد کنترلگر تنها ۱۵ درصد جمعیت افراد مورد مطالعه ما را تشکیل میدادند. با توجه به کمیاب بودن این افراد و عملکرد موفق آنها در حوزه پشتیبانی، ممکن است تصور کنید که جذب این نیروها دشوار و هزینهبر است. ما برای آزمایش این نظریه با بیش از هزار جوینده کار مصاحبه کردیم. پس از طبقهبندی این افراد در یکی از گروههای هفتگانه، به بررسی تمایل و گرایش این افراد نسبت به مشاغل خدماتی و پشتیبانی پرداختیم. نتایج به دست آمده جالب است: افراد کنترلگر، نسبت به مشاغل پشتیبانی و خدماتی گرایش بیشتری دارند. این البته به این معنا نیست که جذب این نیروها آسان است. موانع بسیاری بر سر راه مدیران وجود دارد. بهعنوان مثال، ادبیاتی که شرکتها در آگهیهای استخدام خود برای جذب نیروهای پشتیبانی بهکار میبرند، به جای جذب این افراد، آنها را فراری میدهد.
ما آگهی استخدام پانصد شرکت برتر جهان از نگاه مجله فورچون را مورد بررسی قرار دادیم. باوجود تفاوت میان این آگهیها و نحوه خدماترسانی آنها، همه آنها حاوی یک پیام یکسان بودند: «ما به فردی نیاز داریم که مهارتهایش در حوزه خدمات مشتری ثابتشده باشد». نکته دیگری که همه این شرکتها به آن پایبند بودند، ارائه ارزش پیشنهادی به کارمندان بود (Employee Value Propositionn). ارزش پیشنهادی در حوزه استخدام به معنای مزایا و ارزشهایی است که کارمند را به پذیرش شغل مربوطه تشویق میکند. مثلا در تمام آگهیهای استخدام این شرکتها عباراتی از این دست به چشم میخورد: «فرصتهای شغلی چالش برانگیز» یا «فرهنگ سازمانی حامی عملکرد موفق». مطالعات ما نشان میدهد که یکی از اولویتهای افراد کنترلگر، انعطافپذیری شغلی است تا بتوانند شخصیت خود را مطرح کنند. تجدید نظر در نحوه درج آگهی به شما کمک میکند تا در این افراد نفوذ کنید.